Sunday, August 21, 2005

Seminggu setengah berlalu...

Assalamualaikum...
Dah lebih kurang seminggu setengah sejak aku punyer latest posting..
Mmg busy ler dalam tempoh tu...hihihihih..
Antara bende2 yang aku buat mcm Banner merdeka Mahallah Ali..hahahah..aku tersilap letak sequence PM2 Malaysia sebelum ni..Tun Hussein Onn dulu baru Tun Abdul Razak, yang aku herannyer apasal la xterpikir xkan la gamba berwarna(Tun Hussien Onn) leh mendahului gambar hitam putih (Tun Abdul Razak)?

Malam Khamis lepas first time aku makan nasik selepas seminggu..ye la..dok makan spegetti je..nak berjimat punyer pasal! Itu pun sbb free, aku ikut budak2 Sidiq buat persembahan "welcoming" kat ShangriLa Hotel...ade majlis meraikan kumpulan pertama pegawai perhubungan awam bertauliah di Malaysia..officiated by Raja Dr. Nazrin Shah tu...marvellous! Kalu aku tau aku pakai la baju elok sket kan..malu plak ngadap raje sendiri pakai baju sehari2an..hihihih..makan sedap giler (mungkin sbb dah lame xmakan sedap kot) sumer menu Chinese..makan plak pakai chopstick je...xde sudu atau garpu langsung! Aku walaupun dah selalu pakai chopstick ..tapi yang plastik ni susah sket..licin! Terkial2 le nak menjamah sesuap makanan. Makan nasi goreng pun pakai sudu makan ais kacang..dah la tebal.

Hari Sabtu plak Rahmat datang melawat...the best part of his visit was..die belanja aku ngan Pidin laa..hahahaha..makan A&W kat convest hill..itupun first time aku menapak ke situ..kalu x sebab Rahmat datang..makan spegetti kat bilik je lerrr..Malam tu rezeki murah lagi, Hayani plak belanje..aku suruh aa die belanje Pidin sekali sbb..ye ler, xkan la aku nak makan dua2 org je ngan die..kalu Siti Nurhaliza nak jugak aku..ni Hayani...kahkahkah..jangan marah Hayani, gurau2 pengubat duka, ok! so hari tu aku ngan Pidin adalah orang yang tidur paling kenyang sekali kat UIA malam tu (xbaikkan?) Terima Kasih la Rahmat ngan Hayani..lain kali belanja lagi, ok! Insya Allah, kalu aku xsempat belanja korang pun..Allah ada untuk membalasnyer!

Malam tadi pulak dapat lagi makan free..kali ni graduation dinner LLM anjuran Law Centre kat Legend Hotel..hahaha...makan..!! makan..!! nyam2! Tapi menu nyer very the cafe UIA je...baik makan kat Faruq ke Uthman ker..lagi sedap! Aku gi tu pun sbb Kak nurul ajak buat performance mase audience tengah makan..aku mule2 malas la nak buat2 performance ni..nak2 waktu makan mmg xde sape appreciate pun! Apatah lagi buat poetry..pantun sajak ngan syair..diiringi ngan 3 violinists..last2 buat gak...aku bace pantun..Jojo bersajak nizam plak bersyair...dalam banyak2 org yang ade kat meja tu..sorang je yang dengar betul2..siap tunduk lagi, xsentuh langsung meja makan. Sekalung terima kasih kami ucapkan buat Dr. Azmi, Director Law Centre kerana sudi mendengar performance kitorang yang hina ini...hihhihihih..

Pagi ni aku bersiap awal..konon2nyer nak buat liputan kat CAC budak2 law convo...khususnyer Encik Husni kite..pegawai diplomatik Kementerian Luar di Kedutaan Malaysia di India...hahaha..aku sampai agak lewat..org dah penuhhhhh kat dataran CAC tu..batang hidung husni yang "mancung" mcm "org2 kampung" die pun xnampak...hihihih..jgn marrrrrah! Aku sempat amik gambo couple of the year batch aku je Mssrs Halian & Mazlin..heheheh..itu pun dari jauh..dengar cerita Mazlin best student AIKOL...tahniah la Mazlin Haznee!

Ingat nak tengok kat auditorium..tunggu punyer tunggu pasang la jugak projector tu.. yang berbaris masuk dewan graduan IRK...dak2 law mungkin baris kat luar sbb diorang terun nak amik fail...ha, ni la first time convo uia kasik fail..bukan "paip PVC 2 jengkal" tuh..(aku xtau nak panggil menatang tu ape..) Sambil masuk ..gamelan dimainkan..mase VIP masuk plak kedengaran "selawat convo"....ya rabbi bil mustofa...balligh maqasidana...ni gak first time aku dengar "selawat convo" yang diuar2kan sebelum nih..tahniah sbb mmg sedap bebudak tu bawak..menusuk kalbu...! Lengkap segala bass, alto ngan soprano nyer...! Tahniah sekali lagi!

Takziah buat pengurusan siaran webTV kat audi!!!! Kesian mak bapak datang dari jauh nak tengok tayangan live dari CAC dihidangkan dengan gambar video berpixel very the rendah..x sharp! Konon nak buat "on line" le! Pastu sangkut mase Ustaz Ridwan Jamal tengah bace Surah Al-'asr...xidup2 dah (stakat aku kelua kul 9.30 tadi la) Yang lawaknyer technichan dier call officer in charge pakai walkie talkie xperasan mike kat PC tu x off..."Masalah...ammcmclkss..." "haa? ape die?" "masalah macamamaklkhlh" "ha?" pastu die jerit ngan walkie talkie tu "MASALAH MACAM SEMALAAAMMMMM!" semua mak ayah ngan anak2 ketawa..."ooo..masalam macam semalam..." kate diorang..hahahah! Baik la die buat macam biase je..xpayah online2..tu nasib baik server elok..kalu down mmg xbleh la sampai bile2! Developed by Kulliyyah of Engineering konon..daripada org xtau terus org boleh blame saper nyer idea "hebat" ni! Aku baru berkira2 nak suruh mak aku dok situ je mase convo aku nanti sbb sebelum ni mase convo abg aku mak aku tunggu kat parking kereta je sbb xleh nak naik feeder bas yang disediakan..sakit lutut! Karang mak aku ngadap skrin hitam Windows Media Player je la! Ape2 hal harap diorang buleh perbaiki di mase depan, kate nak ISO...

Datang klas plak mmmmm..xtau la suke ke..ape..tapi apasal aku selalu xtau waktu kelas CPC cancel ha? Dulu sekali mase Family Day Millef tu...minggu sblm nyer beria kata xde ape2 information la..ape la...skang ni mase convo plak..mmg aku sekor2 je tungggu kat luar tu! Pastu ingatkan nak masuk je gune internet..Madam Nurah plak dok buat bilik tu cam rumah die lagi xkeluar2..pelik2..nasib baik la ade kosong kat Lab AIKOL yang "luas" dan menyediakan PC yang "cukup" untuk para pelajar AIKOL.."terimakasih" lerrr..

ok, nanti cerita lagi..kalu PP pun xde klas pasni mmg aku hangin gile le sbb aku dah be"black and white" ni sejak subuh tadi!

No comments: