Tuesday, August 09, 2005

Jerebu Melanda Lagi!

Teringat mase form 3 di Sekolah Izzuddin Shah, jerebu pertama dalam hidup aku. Mmg tebal giler. Semua budak dibekalkan topeng muka. Tapi yang bestnyer kitorang dapat yang special punyer, bukan jenis yang keras tu. H.E.M. kate pihak yang bagi kat sekolah kitorang tu xnak heboh2kan sbb mungkin itu yang mahal punyer. Whatever la. Tapi aku masih simpan lagi topeng muka tu sampai sekarang. Dulu setiap kali keluar kelas atau asrama mmg pakai la menatang tu.

Sekarang, setelah 7 tahun berlalu, sekali lagi jerebu tebal melanda. Sebelum ni pun ade gak tapi xketara sangat. Cuma kali ni mmg benar2 mengingatkan kitorang pada peristiwa tahun 1997 tu. Indeks pencemaran udara atau Air Pollution Index (A.P.U.) tak pulak disiarkan di akhbar2. Mungkin yang sekarang ni xseteruk tahun 1997 tu. Atau mungkin akan jadik gak dalam mase terdekat ni, sape tau?

Aku sempat capture gambar maincamp ni dari Mahalah Ali sewaktu jam 2 petang something...korang bandingkan dengan pemandangan dari arah yang sama ketika cuaca baik.

UIA dikala cuaca baik. Gambar ni dari bilik Lansyah kut, Blok G Mahallat Ali.
UIA dikala berjerebu. Ni tengah hari ni!
Bandingkan!

No comments: