Tuesday, August 30, 2005

...lagi kerja udah siap..lagi kerja manyak mari...ayooo...!

Hari ni setengah hari buat banner Gema Suara Merdeka..start sebelum gi kelas CPC1 kul 9..CPC1 takde klas..balik plak bilik sambung...pastu gi plak balik kelas kul 11 CP2..macam biase Datuk buat kelakar sebagai conclusion kelas die...kul 12 sambung balik...bla..bla...bla...aku lupe gi tutorial CPC2 Dr Rani...hallamakk.. pastu buat selambe...bla bla bla...kul 5 banner siap..pastu gi jumpe Cik Nas kat Lab AIKOL...mmmm..xsangke plak leh siap cepat banner ni..al-hamdulillah!

Pasni kene betulkan video si Afifah yang katenye 96 saat je, malam ni nak kene bagi kat Ambang Merdeka..pastu kene betulkan sikit banner tadi..malam ni kasik CD tu kat cik Nas balik..pastu buat poster pulak...satu Gema Suara Merdeka..satu lagi Poetry Week....dah siap kene hantar SPICE check grammar...pastu gi plak CCAC kene dapatkan cop buleh print...

pastu ade assignment nak kene hantar Jumaat ni..pastu kene prepare tutorial CPC1 yang baru first time aku nak pergi setelah 4 kali aku xpegi...(takutnyer..)..pastu kene hanto surat PP ke Kak Zura....pastu..pastu..pastu.....nak balik ngan gembiranya...insyaAllah!

Sekadar muhasabah....adakah kerana kite berjaya mengatur masa dengan baik lalu kita akan mudah melakukan perkara2 yang dirancang? Adakah kerana kita terer bab2 pelajaran dan rajin study maka kite akan score waktu pekse? ....adakah sbb kite dah bace surah al-Mulk sbeleum tido maka kita akan terjaga untuk subuh dengan mudahnyer...?

bagi aku...sama sekali jawapannya TIDAK! Semuanyer atas kehendak Allah....
kadang2 kita dah berusaha macam nak mati tapi hasilnyer amat "hampeh" sekali...lalu mase tu kita kadang2 rasa Allah x adil pada kita..org lain buat sambil lewa pulak yang berjaya...
Disinilah kerja kita sebagai hamba untuk diuji atas apa2 sahaja yang ditentukan oleh-Nya...bukankah kita x akan sempuna iman selagi tidak diuji?

Dari itu janganlah kita jadi macam Hasnah pelajar Malaysia di USA (klik utk info lanjut) (lagi info pasal si Hasnah Murtad) yang murtad kerana menyalahkan Allah menyusahkan hidupnyer..hanya org yang sengaja menutup hatinya sahaja yang tak akan terpikir akan keagungan agama Allah...

Aku nak ajak korang bace artikel "Muslimat Bertelekung Hitam" yang ditulis oleh kawan aku...asalnyer untuk menyatakan rasa tak puas hati dalam Surat Pembaca kat dlm newspaper..turn out dikeluarkan dalam ruangan agama paper tu..die ni mmg suke tulis surat kalau tak puas hati..dengan administration ke..Pak Guard ke..sumer die tulis..bacalah, dan renung2kan klik sini

aku ilhamkan dari blogbanner aku..antara sbb cepat siap..

No comments: