Wednesday, September 07, 2005

...mmmm..penat..

Akum..nak tulis paling ringkas...

Jumaat..2 September 2005:
Birthday aku ke 23 tahun...the very first person to wish me Happy Birthday is Presiden MRC aLI..Bro. Faizal Che Meh..TQ! Makan malam pertama utk umur yang ke 23 ialah Nasi putih ngan ayam goreng kunyit bersama Nizam kat Ali kul 1.30 pagi..
Pagi tu xtidur...finalize poster..banner..siapkan essay (yang xtersiap jugak) esok pagi bangun mcm nak pitam..
Pagi kelas P.P. madam mengamuk...aku kene tempias nyer petang tu sbb buat kesilapan2 bodoh mase submit letter..xsuke nye kene marah! First time gi tuto CPC 1 ..tapi cam xkene marah je..so i just act profesionally..heheh..
Petang tu gi SeniSerasi gi tempah poster ngan Nizam, Amir q.s., haeqal arch..Bang Zainuri xde..die suruh datang balik esok pagi..pastu gi makan..mase ni kepale aku cam nak tercabut dah!
Balik tu aku terus tidoq atas katil pidin lepas semayang asaq..kul 9 baru bangun (maghrib ter"burn") ;(

Sabtu...3 september 2005
pagi tu kul 10.30 baru gi seniserasi..kul 11 baru settle..amir aa ni lambat!! ade ke die tinggalkan aku kat LRT putra je..aku sampai pudu 12.10p.m....bas lalu depan mata aku..waaaaaaaa!!!! nasib bak aduit ade lagi, gi beli tiket cpt2 takut abis...dapat kul 4...xtau nak buat pe, aku lepak kat ujung dinding kat platform 1..keluarkan buku Sirna Sebutir Bintang...bace...bace...bace............eh penat aaa.....tenggong la plak..bace....bace..bace......eh, lenguh la plak.......tgk kiri..tgk kanan...ah! bersila je ! so bersila la aku ngabiskan separuh buku tu, melihat gelagat manusia sekali-sekala..sampai kul 3.30ptg sblm aku turun bwh platform tunggu bas..nasib baik bas xpenuh..ade la space utk CPU aku yang kasihi jadi teman kat umah nanti..
Ayah dah nelipon tanyer pasal xsampai2 lagi...hihihhi
Sampai umah...mandi, semayang tidoq...sblm tu salam sumer orng ..mmmm, kucing2 sihat..2 ekoq kucing dah mati.. huuuuu..

Ahad...isnin.....
makan...tidur...makan.....bace sirna sebutir bintang...makan ...tidor....makan....
ayah suruh tunggu lori gas datang...aku kene tunggu kat luar sebb ayah bairkan pinto stor gas terbukak sbb susah nak bukak...so aku xbebas la nak dok dalam xleh nak tengok kot2 ade pencuri bodoh...
last2 aku gi bentang tilam kat beranda kat luar tu..sambil baring bace sirna sebutir bintang....sampai tertidur...sedar2 achik* ngan Tompok itam* join skali (*kedua2nyer kucing)..sampai kesudah lori gas xdatang..

selase 6 september
ari ni balik uia bas petang..pagi tu tunggu lori gas lagi...aku buat perngai cam semalam..kali ni lebih best sbb pagi tu ujan...mmg best giler tidoq kat luar sampai kul 10...kucing pun join...sebok! lori dtg dlam kul 1..
petang tu balik....nasib baik gak bas xpenuh...space tuk CPU ader..heheheheh..
sampai uia kul 8.30 mlm.....pakcik bas rapid K.L. buat lawak yang aku lupe die mmg selalu buat lawak tu dulu...iaitu berenti suruh kitorang jalan kaki dari parking bas tu ke mahallah memasing ....bodoh! bodoh! bodoh!!!!! bodoh!.....bertambah2 bodoh pakcik tu sbb aku kene hangkut CPU aku mase tu....bodoh!...bodoh!!!!
Pakcik..gi masuk tadika balik la!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mlam tu singgah bilik amir yang paling kemas tu..tgh layan a walk to remember ngan nizam..bang mir datang kul 11 nak amik business card die...oter..oter...2.15 a.m. baru siap! sian bang mir ...makaseh la kat kimi tolong pilihkan kaler buat kami adik beradik yang rabun warna ni..

rabu 7 september
pagi ni poster dah siap..bang zainuri dah suruh amik mase tu kul 9.30 pagi....call nizam...baru nak mandi...gi bilik amir..membujur kaku cam mayat...die kate nak kene gi library....mane nak cari transport???...pikir punyer pikir...dapat kete Acap MRC aLI...kul 12.30 baru gerak...sblm tu sipakan 2 poster Malam 1000 words ngan poster utama poetyr week ...kul 1 baru sampai seni serasi...nasib baik bang zainuri kuar sat ja...bayar2 amik la poster..gi potostet poster2 xde sponsor..gi stall Poetry week..borak2...makan tghri..pastu gi CCAC nak cop poster kat Bro Samadi.....tunggguuuuu...tunggggu....tunggguuuuu...utk diberitahu bahawa abag samadi takde........Mrs/miss azlina abdul talib adalah officer CCAC yang mulut kurang ajar tak tau nak bermanis muka walaupun kejenyer jumpe orang! HOI! CIK AZLINA ABDUL TALIB, KALU DAH TAKLEH NAK MANIS MUKE JUMPE ORNG, KERJA NGAN KAMBING JE LA...BODOHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!! sekian tima kasih..
nasib baik ade Usop Engin leh aaa aku borak2 hilangkan rase xpuas hati...sengaja kau hempuk2 cop tu atas poster biar satu CCAC bodoh tu dengor....!!! nak keje ngan student tapi senyum pun macam nak kene ajoooo!!! bodoh! si osman chong pun 2 x 5 je! aku paling pantang org yang meng uar2 kan nilai2 agama ni xreti nak bermanis muka! huh! dulu kat matriks pernah kene ngan presiden persatuan ulama' malaysia ustaz abdul ghani tu...selamba halau kitorang yang dah buat appointment nak interview...takde surat la, tak professional la konon...pegi mampos!!!! kalu nak kene surat ke ape ke jadah cakap la awal2! ingat kan nak deal ngan org agama ni macam nak deal ngan raja berjiwa rakyat..ni tidak, ngalahkan raja plak! pelik aku!

ptg ingat nak nap jap, malas...gi CC...baru aku bukak testi wish birthday dlm friendster...malam tampal poster...punyerlah xmendapat sambutan ...dak2 pub & pro je yang ade....aku nizam ngan usop cover engine, arch, h.s. ngan edu...waahhhhhhhhhhhhhhhh...penat giler sbb usop dok bawak kitorang ke ceruk2 engin yang aku mmg first time sampai malam ni...first itme gak sampai surau arch yang bias tu...sblm ni tgk dlm gambo je..penatttttt...kaki mcm nak tercabut! balik singgah ali..makan malam ngan nizam ....and i'm still typing this at 3.45a.m skang...kul 9 sat gi klas!!! giler? kawan aku cakap buat bende yang kite suke....so, aku mmg suke pun bende ni!

chow..nizam dah ajak balik dah...

1 comment:

Anonymous said...

erm..selamat bestday!!!

sabar la...biasa laa tuh kita jumpa banyak ragam orang, so banyak laa pulak kerenahnya..

per2 pun saya berbesar hati kerana a.razwan n abang nizam terlalu banyak membantu!moga tuhan balasi itu..