Saturday, September 10, 2005

...banyak pilihan, banyak yang harus dilepaskan...

jumaat semalam terburu2....pegi klas dari 9 hingga 12...balik..gi bilik idzfar....buat lawak ngan roommate die dak palestine...yang aku kesian die tanye kitorang "budu" something like that ape makne die..kitorang cakap la stupid...muke die berubah sbb aku rase ade dak melayu cakap bende tu kat die... :( tanye2 takde la plak die nak kasik tau..teruk gak bangsa aku ni..xpuas hati kat org cakap aaa betul2..x yah la ckp bahasa yang org xpaham...tu penakut namenyer!

abis klas minum2 ngan nizam..nampak plak die pgng note PP dak sister..aku ape lagi mintak ler nak photostet...pas semayang jumaat gi potostet...jumpe plak saiful hussin..sebok2 nak submit PP die..aku ngelabah la..die siap dah buat bankruptcy search..aku bergegas balik sbb Bang Mir dah tunggu kat bilik...

sblm tu aku singgah bilik nizam pulangkan note PP yg aku pnjam nak potostet td...ketuk2 xde org bukak..aku selit kat je bwh pintu....sampai bilik bangmir dah tunggu depan pintu..die suruh ubah sket logo (atau ayat kasarnyer TUKAR) ..hihihi..ye la, takkan sykt accauntant logo cam kilang buat pagar rumah mewah...ekekekekekk..
kul 3 bang mir balik sbb aku takut kang lambat siap aku plak x studi PP...
pastu bukak plak Word nak type surat bankruptcy search...dah siap tu..taype pulak surat ke client nak tanye sudikah die extend payment of full purchase price...
dalam 4.05 p.m. siap..bergegas plak ke CC nak print...Pakket ngan che Zul ade situ tgh print gak...dalam 4.30 baru aku siap print gi plak bilik mdm nikhaizam...

sampai2 mdm tegur..."relax, don't stress..catch your breath.."
aku berpening kepala buat surat utk client utk diberitahu..
"sbnrnyer..awak xperlu type surat..tanyer oral dah cukup..tapi sbb dah buat..saye sign je la acceptence.."
.....aku : ........................
plak tu aku berpening kepla buat bankruptcy search utk diberitahu...
"on whose instruction?"
"nobody..."..aku jwb pelik..
"but do you have all the forms?"
"yes"..aku jwb dgn yakin kononnyer aku telah puaskan hati client aku..
"actually, that is what you are suppose to do next week on my next instruction..., since you have completed it..then, just keep it and wait for next week...."
...aku :............................................................................................
.........................
............................ emmm, ok..thank you madam!

Ya Allah!!!!! camaner le bende2 "lawak" ni leh terjadi kat aku???

pastu aku gi CAC nak tengok preparation convo law center sbb aku kene jadik back - up MC..
aku gi makan2 ngan akak2 law centre (mase ni baru aku teringat aku xmakan ape2 lagi..)
pastu masuk balik dewan...dalam kul 6.30 aku mintyak diri nak balik studi utk test malam tu..

studi kat klas...sampai 7.40..pastu semayang maghrib..pastu terus ke moot court....dok sebelah nizam...alih2 3 org berderet pegnag note PP sister yang same..lan syah , aku, nizam
hihihihihihih...

balik test tgk m'sian idol kejap..pastu bang mir sampai...
oter oter oter...siap...
pastu borak nagn bang mir pasal masa depan...nak keje ape..bukak company..
bang mir suruh aku bukak company ....hahahahah, yg lawak nyer care die ajak tu mcm ajak pegi makan nasik lemak je...tapi mmg bukak company tu senang...jauh lebih senang dari belajar company law 2 semester...practical side of knowledge is simpler than learning all tyhe theories..
nak2 aku ni sorang praktikal...
ya Allah mase ni aku rase aku ni dewasa la sangat...

bang mir balik..pidin bwk balik kek birthday die..atau lebih mesra lagi..my dinner..
sejak akhir2 ni aku semakin lupa nak makan on time..makan kalu teringat je...atau ketika ade yang meng'offer'....

sbnrnyer aku tention gile ptg tadi sbb kene buat keputusan utk melepaskan banyak bende yang aku kene buat dan bende yang aku suka nak buat....
pagi ni aje aku sepatutnyer berada di empat event serentak...
...sebagai back-up MC kat CAC mase convo law center..
...sebagai pencinta aspirasi kerajaan dalam BTN
...sebagai penggemar aktiviti rekreasi di MALIC, bentung..dak2 mrc ngan fellow2 nyer group binding...
..dan sebagai pelajar undang2 yang dah selalu ponteng klas CPC 1, dr salim buat make up class 3 jam berturut2 hari ni...........

and at last....aku pergi klas jeeeeeeeeeeeee......
wwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
korang2 jgn la lupa kongsi pengalaman manis korang yek..
aku nak citer pengalaman "pahit" aku gi kelas hari org gi KLCC atau Midvalley...
wwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

No comments: